METAM AKADEMİ EĞİTİMLERİ

- Modül Eğitimler
ULUSLARARASI PROJE YAZARLIĞI EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
Ders İçeriği;
Ders: AR-GE ve İnovasyon Süreçleri / SWOT Analiz
Ders: Proje Hazırlama Teknikleri
Ders: Proje Fonları ve Hibe Destekleri Veren Kuruluşlara Başvurular
Ders: Örnek Proje Taslaklarının İncelenmesi
Ders: Proje Yönetimi Aşamalarının Uygulamalı Demosu
- Modül Eğitimler
- Güncel Teknolojilerine Hakimiyet: Katılımcıların çeşitli sektörlerdeki dijital dönüşüm ve güncel teknolojiler hakkında temel bilgi sahibi olmaları ve bu teknolojilerin üretim, verimlilik ve sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini anlamaları hedeflenir.
- Genç Girişimcilik Becerileri: Katılımcıların girişimcilik kavramını anlamaları ve fırsatları değerlendirebilecekleri bir fikir geliştirme sürecini deneyimlemeleri hedeflenir. Aynı zamanda, ekip oluşturma, proje yönetimi ve pazarlama gibi girişimcilikle ilgili temel becerilerin kazandırılması amaçlanır.
- Tasarım Odaklı Düşünme Yetkinliği: Katılımcıların kullanıcı merkezli tasarım yaklaşımını benimsemeleri ve kullanıcıların ihtiyaçlarını anlama, empati kurma, problem çözme ve fikir geliştirme konularında yetkinlik kazanmaları hedeflenir.
- Proje Geliştirme ve Prototipleme: Katılımcıların sağlık, tarım, eğitim gibi çeşitli alanlardaki sorunlara yönelik çözüm fikirlerini somutlaştırabilmeleri için prototipler oluşturarak, kullanıcılarla test etmeleri ve geri bildirim alarak projelerini geliştirebilmeleri amaçlanır.
- MVP Oluşturma ve Ölçeklendirme: Katılımcıların Minimum Viable Product (MVP) kavramını anlamaları ve projelerini sürdürülebilir bir MVP’ye dönüştürebilecekleri stratejileri öğrenmeleri hedeflenir. Aynı zamanda, başarılı projelerin ölçeklendirme sürecini anlamaları ve yönetmeleri teşvik edilir.
- Girişimcilik ve Sosyal Etki: Katılımcıların girişimlerinin sosyal ve ekonomik etkisini değerlendirebilecekleri ölçüm ve raporlama becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. Böylece inovasyonların toplum ve çevre üzerindeki olumlu etkilerini görebilirler.
- Sunum Becerileri: Katılımcıların projelerini etkili bir şekilde sunabilme ve yatırımcılar ve profesyoneller önünde güvenli bir şekilde konuşabilme becerilerini kazanmaları hedeflenir.
Eğitim İçeriği
Proje Geliştirme Genel Eğitim Planı Bu program 2 yıl 4 dönemlik olup dönem dönem işlenecek dersler aşağıda sırasıyla yer almaktadır.
Proje Geliştirme 101: Google Science Fair tarafından belirlenen proje geliştirme dinamikleri göz önüne alınarak hazırlanan bu programda öğrenciler ilk başta fikir bulma, ekip kurma, proje yazma, fikri ürüne dönüştürme gibi konularda teorik ve pratik bilgiler elde ederler. Ortaya çıkardıkları ürünle birlikte Tübitak teknofest gibi ulusal, Intel International Science and Engineering Fair (ISEF) gibi uluslararası yarışmalara başvuru yaparlar.
Teknoloji 101: Bu programda öğrenciler teknolojiye giriş anlamında 4 farklı alanda temel düzeyde eğitim alırlar. Bu alanlar temel yazılım anlamında Python, donanım geliştirme alanında Arduino, mobil uygulama geliştirme alanında MIT app ınventor, tasarım ve baskı alanında 3d yazıcı eğitimleridir.
Proje Geliştirme 201: Öğrenciler geliştirdikleri kendi projeleriyle ve aldıkları temel teknoloji eğitimleri sayesinde belirli bir seviyeye geldiklerinden dolayı bu eğitimde 3 farklı proje yapacaklardır. Bu projeler içerisinde hem donanım hem tasarım hem de yazılım bulunmaktadır. Bu sayede öğrenciler farklı projeleri de nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmiş olacaklardır.
Girişimcilik 101: Dünyadaki en büyük ve en iyilerinden olan YC kurumu tarafından verilen girişimcilik eğitimini Türkiye şartlarına ve olanaklarına uygun şekilde tekrar revize ederek hazırlanan ve öğrencileri girişim dünyasına hazırlayan eğitim programıdır.
- Modül Eğitimler
TEKNOLOJİ Eğitimleri Genel Planı:
Bu program modüler olup işlenebilecek dersler aşağıda sırasıyla yer almaktadır. Program online veya yüzyüze olacak şekilde planlanmıştır.
Python 101: Bu eğitim giriş seviyesindeki öğrencilere 12 hafta olarak uygulanabilir. İlk öğrenmek için en uygun yazılım dili olarak dünyada kabul görmüş olan bir dil olarak Python seçilmiştir. İlerleyen zamanda alacakları ileri seviye yazılım derslerini daha iyi anlamaları ve kavramaları aynı zamanda iyi bir temel olması açılarından çok büyük fayda sağlayacaktır.
Robotik ve Kodlama 101: Bu eğitim giriş seviyesindeki öğrencilere 12 hafta olarak uygulanabilir. Bu derslerde öğrenciler robotik kodlama alanında temel bilgi ve becerileri elde ederler. Aynı zamada robotik uygulamalarını pratik olarak yapıp daha iyi kavrayacaklardır. Ayrıca genelde olduğu gibi tek tip Arduino görmek yerine farklı versiyonlarını da görmelerine olanak sağlayarak Arduino alanında güçlü bir bilgi birikimine sahip olacaklardır.
CS50T ve CS50X: Eğitimler 12 hafta haftada 5 saat şeklinde uygulanacak şekilde oluşturulmuştur. Öğrenciler Harvard üniversitesinin kendi öğrencilerine verdiği derslerin aynısını online olarak dışarıya açtıkları bu eğitimler sayesinde dünya çapında geçerli bir sertifikaya sahip olacaklardır. Aynı zamanda bu eğitim sayesinde sağlam bir yazılım bilgisine sahip olacaklardır.
Web Geliştirme 101: Eğitim toplam 12 hafta boyunca haftada 5 saat olacak şekilde planlanmıştır. Bu programda öğrenciler web sitesi yapmak için gerekli front-end bilgilerine sahip olacaklardır. Yapay Zeka 101: Bu program belirli bilgi birikimine sahip öğrenciler için hazırlanmıştır. Bu programda öğrenciler 12 hafta boyunca haftada 5 ders olarak işleyeceklerdir. Eğitimde yapay zeka modellerini öğrenecekler ve yapay zeka uygulamaları yapacaklardır. Bu eğitim sonunda yapay zeka konusunda belirli bir seviyeye gelecek ve kendi yapay zeka uygulamalarını yapabileceklerdir. Unity ile Oyun Geliştirme: Bu programda ileri seviye öğrencilere 12 hafta boyunca 5 saat olacak şekilde uygulanacaktır. Bu eğitimde öğrenciler önceki eğitimlerde öğrenmiş oldukları yazılım bilgilerini de kullanarak kendi mobil oyunlarını yapmayı öğrenecekler ve eğitim sonunda Google Play üzerinde kendi oyunlarını yayınlayabilecek seviyeye geleceklerdir.
Metotlar Tecrübe Konuşmaları: Program, uzmanların ve sektör temsilcilerinin katılımcılara Endüstri 4.0 teknolojileri, girişimcilik, tasarım odaklı düşünme ve diğer ilgili konularda sunumlar düzenlemesini içerir. Bu sunumlar, katılımcıların teorik bilgi edinmelerini sağlar ve güncel konular hakkında farkındalık oluşturur. Proje Tabanlı Öğrenme: Katılımcıların gerçek hayatta karşılaşabilecekleri problemlere yönelik çözümler üretmelerini sağlamak amacıyla proje tabanlı bir öğrenme yaklaşımı benimser. Katılımcılar, kendi projelerini baştan sona geliştirir ve projeleri üzerinde uygulama yaparlar. Etkileşimli Görevler ve Oyunlar: Eğitim sırasında, etkileşimli görevler, oyunlar ve simülasyonlar kullanılır. Bu tür etkinlikler, katılımcıların aktif katılımını teşvik eder ve öğrenme sürecini eğlenceli hale getirir. Mentörlük ve Danışmanlık: Katılımcılar, alanında uzman girişimciler veya sektör temsilcileri ile birebir mentorluk ve danışmanlık seanslarına katılırlar. Bu süreç, katılımcıların projelerini geliştirirken rehberlik almasını ve geri bildirim almasını sağlar.
Araçlar / Kaynaklar
- METAM Akademi
- Discord
- Fennaver Akademi Platformu
- Harvard Platformu
- VS Code
- Unity
Değerlendirme ve Başarı Kriterleri Proje Tamamlama Oranı:
Programa katılan öğrencilerin projelerini başarıyla tamamlama oranı, programın etkinliğini ve katılımcıların proje geliştirme sürecinde ne kadar ilerleme kaydettiğini gösterir. Proje Kalitesi ve Yenilikçilik: Projelerin kalitesi, yenilikçilik düzeyi ve potansiyeli, jüri tarafından değerlendirilir. Projelerin sektördeki gerçek ihtiyaçları çözme kabiliyeti ve Endüstri 4.0 teknolojilerine uygunluğu göz önünde bulundurulur.
Demoday Performansı: Demoday programındaki sunum performansları, katılımcıların proje fikirlerini etkili bir şekilde anlatabilme yetenekleri ve sunum becerilerini değerlendirir. Katılımcı Memnuniyeti: Program sonunda katılımcılara yönelik anketler veya geri bildirim formları kullanılarak katılımcı memnuniyeti ölçülür. Eğitim içeriği, etkinlikler, mentorluk ve diğer program unsurları hakkında katılımcı görüşleri değerlendirilir















